System CRM poprawia wyniki firmy

    850 476 admin

    Każda firma, która swoją pracę opiera na sprzedaży produktów lub usług musi nieustannie podnosić jakość obsługi klienta. Nie można się opierać na założeniu, że klient sam trafi do organizacji i pozostanie jej wiernym kupującym i korzystającym ze wszystkich usług. Ze względu na konkurencję trzeba stale się rozwijać i być o dwa kroki do przodu względem innych firm z branży. Dobrą metodą poprawy jakości obsługi klienta jest zastosowaniu systemu CRM (Customer Relationship Management). System ten znacząco usprawnia kontakty z klientami tworząc niezbędne analizy utworzone na podstawie historii zamówień. Pracownik call center widząc analizy i prognozy stworzone przez system jest w stanie lepiej dostosować ofertę do danego klienta oraz w sposób sprawniejszy rozwiązać niespodziewany problem.Oferta, która jest indywidualnie dopasowana do potrzeb i gustów konkretnej osoby jest częściej przez niego akceptowana.

    System CRM znacząco podnosi wyniki sprzedażowe oraz pomaga usprawnić mechanizmy wewnętrzne w firmie poprzez poprawienie komunikacji oraz lepsze przydzielanie zadań.
    System ten można podzielić na trzy rodzaje:

    • Analityczny
    • interaktywny
    • operatywny

    Pierwszy rodzaj pozwala na skuteczne zbieranie informacji o kliencie i stworzenie odpowiednich analiz, które znacząco ułatwiają dopasowanie oferty do grupy klientów lub bezpośrednio do klienta indywidualnego. Rodzaj interaktywny ma za zadanie znaleźć i odpowiednio obsłużyć wszystkie kanały kontaktu z klientem, jest to część, która wyewoluowała bezpośrednio z działu call center.
    System operatywny zbiera i odpowiednio klasyfikuje informacje dotyczące klienta. Wiedza, która została odpowiednio zanalizowana trafia nie tylko do działu sprzedaży ale również do działu marketingu, gdzie zostanie wykorzystana do stworzenia odpowiednich reklam dla poszczególnych grup klientów.

    System CRM jest nieocenionym narzędziem działającym wielotorowo, ponieważ nie tylko usprawnia obsługę klienta, ale również może być niezbędne w odpowiednim zarządzaniu działami w firmie i regulowania współpracy pomiędzy pracownikami. System polecany jest dla wszystkich firm, które chcą usprawnić swoja pracę, a przez to znacząco zwiększyć dochody ze skutecznego pozyskiwania i obsługiwania klienta końcowego.